Monday, August 17, 2009

Musibah Dunia: Peringatan Dari Ilahi...

H1N1 atau Selsema Babi menjadi kegerunan manusia dewasa ini. Penyakit berjangkit yang kini telah mengorbankan banyak nyawa. Manusia menjadi bimbang dengan penularan wabak yang membawa maut ini. Malaysia tidak terlepas dari musibah selsema babi ini. Setakat ini, Malaysia telah mengesahkan 62 kematian akibat selsema yang sedang menggila memburu mangsanya.


Mungkinkah ini bala daripada Allah s.w.t?


Selepas wabak selsema burung yang melanda dunia. Kini tiba giliran babi pula mengeluarkan selsemanya yang amat merbahaya itu. Kalau dulu burung yang menyerang manusia menyebabkan kebanyakan spesis burung dihapuskan terutamanya ayam dan itik dan beberapa spesis burung dibunuh secara besar-besaran. Yang menghairankan mengapa ketika selsema babi ini berlaku suasana tidak begitu. Tidak kedengaran pula babi disembelih dan ditanam hidup-hidup secara besar-besaran.


Pelik Bin Ganjil. Mengapa ia tidak berlaku. Sedangkan puncanya daripada binatang haram itu. Mungkinkah antara punca Malaysia diserang wabak ini kerana mengingkari perintah Allah s.w.t? Mungkin ianya bala daripada Allah s.w.t kerana negara ini dilaporkan antara pengeksport babi terbesar di dunia.


Hari ini menjadi bukti mengapa Allah s.w.t mengharamkan manusia daripada memakan babi. Malah Islam mewajibkan samak kepada mereka yang menyentuh babi dan seumpama dengannya. Kerana babi itu memang berpenyakit dan amat menjijikkan. Sesungguhnya Allah s.w.t Maha Mengetahui segala baik buruk makhluk ciptaan-Nya.


Betulkah selsema babi ini ciptaan para saintis Barat?


Tidak mustahil virus ini dicipta dan dirancang penyebarannya oleh manusia yang gila. Kita melihat kepada suasana ekonomi barat yang kini merudum jatuh. Tatkala inilah mereka mencari peluang mencipta virus dan mencipta vaksinnya sekali bagi menjana kembali ekonomi mereka.


Secara praktikalnya mudah sahaja dan ia tidak mustahil berlaku. Membiarkan virus ini merebak ke seluruh dunia sehingga mengorbankan banyak nyawa dan membuatkan masyarakat dunia dalam ketakutan dan kebimbangan. Selepas itu, mereka menawarkan vaksin bagi membasmi wabak maut ini. Seluruh negara akan membelinya kerana akan bergantung pada vaksin tersebut bagi membasmi virus babi ini daripada terus menyerang rakyat mereka.


Beginilah peluang dan cara kotor yang Barat gunakan untuk kepentingan mereka. Bagi memulihkan sistem ekonomi kapitalis yang terbukti gagal dan musnah itu. Masyarakat dunia dijadikan sebagai tempat menempias kerakusan nafsu jahat mereka.


Di manakah silap umat Islam hari ini?


Silapnya kerana umat Islam terlalu jauh ketinggalan dalam ilmu-ilmu pakar. Umat Islam terlalu leka dengan hiburan ciptaan Barat. Adakah kita lupa matlamat Yahudi dan Nasrani? Mereka hanya mahu Islam lenyap di dunia ini dan manusia mengikut agama mereka.


Firman Allah s.w.t dalam surah al-Baqarah ayat 120 yang bermaksud:


"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (Wahai Muhammad) sehingga Engkau menurut ugama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk Yang benar". dan Demi Sesungguhnya jika Engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu Yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah Engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) Yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepadamu."


Umat Islam perlu bangkit dari mimpi-mimpi yang mengasyikkan. Mimpi yang tidak seindah realiti. Semuanya tipu daya yang dirancang oleh musuh Islam bagi menghancurkan Islam. Umat Islam perlu berubah. Ingatlah firman Allah s.w.t dalam surah ar-Ra’d ayat 11 yang bermaksud:


“...Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa Yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa Yang ada pada diri mereka sendiri. dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun Yang dapat menolak atau menahan apa Yang ditetapkan-Nya itu, dan tidak ada sesiapapun Yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripada-Nya.”


Umat Islam mesti berubah. Umat Islam mesti kembali memuhasabah diri. Kerana setiap kelekaan dan kealpaan akan membawa padah. Hari ini H1N1 menyerang umat dunia. Ianya merupakan peringatan dari tuhan. Entah apalagi musibah dan bala buat umat dunia selepas ini sebelum dunia ini menutup tirainya.


Sama-samalah kita lihat nanti...



No comments:

Post a Comment