Saturday, August 8, 2009

Sekadar Coretan Biasa...

Sudah hampir dua minggu rasanya ana tidak meng“update” blog ini. Kesibukan waktu menyebabkan ana tidak berkesempatan untuk mencatit post-post yang terbaru untuk tatapan teman-teman.


Minda ini banyak memikirkan urusan pengajian di sini. Di tambah lagi dengan urusan-urusan persatuan kelab jabatan menyebabkan diri ini sedikit penat di samping keadaan kesihatan yang tidak menentu menyebabkan diri ini terasa berat sedikit untuk menaip post yang baru.


Baru sahaja habis menyelesaikan program Interaksi dengan pelajar baru jabatan minggu lepas, semalam sudah dipanggil oleh sahabat dari Persatuan Mahasiswa Fakulti Pengajian Islam bagi membantunya dalam gerak kerja program Operasi Khidmat Masyarakat yang akan di adakan insya-Allah selepas hari raya nanti. Ditakhlifkan buat kali kedua sebagai AJK Protokol bagi program OPKIM PMFPI ini.


Biasalah apabila bergelar mahasiswa bukan tugasnya belajar semata-mata bahkan perlu mengikuti aktiviti persatuan bagi menimba pengalaman dalam gerak kerja khususnya. Apapun belajar itu penting walaupun sedikit tapi tetap perlu mencuba bagi meningkatkan ilmu pengetahuan dan menimba sebanyak mungkin pengalaman. Seronok sebenarnya bekerjasama dalam gerak kerja berpersatuan di sini. Jalinan ukhuwah dapat dieratkan.


Bukanlah ana mahu memanjangkan bicara dalam post ini. Tapi sekadar mengisi ruang waktu lapang yang sedikit ini. Biarpun menganggu sejenak waktu rehat, tapi tidak mengapa rasanya. Sekadar ingin mengisi blog yang tidak ter“update” ini. Sesekali teringat pada teman-teman. Apa khabar teman-teman sekarang ini. Jauh diri ini termenung mengingati teman-teman. Mungkin kalian sedang sibuk dengan urusan pengajian masing-masing. Entahlah mengapa diri ini semakin berat untuk menaip mesej bagi bertanya khabar kepada sahabat-sahabat. Mungkin rasanya tidaklah berapa penting. Rasa malas menganggu pun ada. Bimbang menganggu komitmen teman-teman. Biarkanlah...


Sebelum terlupa, rasanya belum terlambat mengucapkan tahniah kepada teman-teman dan adik-adik dari Meheliah yang berjaya melanjutkan pengajian ke Institusi Pengajian Tinggi Awam mahupun Swasta. Semoga dengan kejayaan yang dicapai itu menjadi pendorong bagi kejayaan yang lebih gemilang pada masa akan datang. Pesanan ana adalah agar teman-teman dapat belajar dengan bersungguh-sungguh dalam bidang pengajian masing-masing dan belajarlah menjalani kehidupan sebagai mahasiswa dengan sebaik yang mungkin. Ana akan sentiasa mendoakan kejayaan teman-teman agar mendapat kejayaan yang cemerlang dan mampu berkhidmat kepada agama, bangsa dan negara.


Apapun segala aturan hidup ini telah ditentukan oleh Allah s.w.t. Kita hanya mampu berusaha dan Allah s.w.t jualah yang menentukan segala-galanya. Redhalah walau di mana pun kita berada. Kerana pasti ada hikmah setiap perkara yang ditentukan oleh Allah s.w.t dan ingatlah kita hanya mampu merancang, berimpian dan berusaha tetapi Allah s.w.t jualah sebaik-baik perancang dan Dialah yang lebih mengetahui kebaikan buat setiap hamba-Nya…



No comments:

Post a Comment