Wednesday, January 11, 2012

DARI SAHABAT UNTUK SAHABAT


Aku mengukir kalam bertinta..
Di laman ini aku bercerita..
Tinta ukhuwah melakar bicara..
Tentang kisah aku dan kisah kita..

Aku tidak mampu memberi harta..
Juga  khazanah yang berharga..
Dari hati yang tidak pernah lupa..
Menghargai ukhuwah berkongsi rasa..

Aku menulis curahan minda..
Menyimpan ceritera dalam coretan..
Sepenuh hati dan sepenuh rasa..
Buat tatapan jiwa yang setia..

Coretanku di catatan kaku..
Mewarnai laman ukhuwah ini..
Rasa cinta dan rasa rindu..
Bertinta sepi tiada peduli..

Biarkanlah jika tidak bermakna..
Tersimpan utuh dalam ruangannya..
Rasa hati tidak pernah memaksa..
Biarkan masa menentukan segala..

Aku pasti akan pergi jua..
Meninggalkan segala memori kita..
Saat itu seandainya kalian masih ada..
Inilah catatan yang masih bersuara..

Nukilan biasa merakam rasa..
Dari sahabat untuk sahabatnya..
Di sini aku ingin berkata..
Aku menyayangi kalian semua..

Dari Sahabat Untuk Sahabat
10 Januari 2012
12.45 P.M

No comments:

Post a Comment