Thursday, July 23, 2009

..:Kerana Aku Bukan Sahabatmu:..

Dalam meniti persahabatan ini

Tiada yang lebih bererti

Miliki teman yang mengerti

Miliki sahabat yang sejati


Hati ini mengharapkan

Teman yang ditemui

Mengukir memori tersendiri

Dalam persahabatan ini


Kerana kau sahabatku

Tidak pernah dilupakan

Saat berada di puncak tinggi

Kau masih dekat di hati


Kerana persahabatan ini

Bukan hanya hari ini

Bukan hanya saat ini

Tapi hingga ke akhir nanti


Kerana pengorbananmu teman

Tidak pernah dilupa insan ini

Biarpun diri berlalu pergi

Namun akan setia menemani


Dalam ketenangan diri ini

Ada resah yang tersembunyi

Dalam kesepian waktu

Ada rindu berbisik syahdu


Kini segalanya berubah

Melewati saat sukar ini

Disangka panas hingga ke petang

Rupanya hujan di tengah hari


Kerana aku bukan sahabatmu

Terus ditinggal pergi

Dalam memori sepi

Tanpa berpaling lagi


Kerana aku bukan sahabatmu

Terus dibiarkan sendiri

Meniti perjalanan ini

Mencari kekuatan diri


Kerana aku bukan sahabatmu

Dari perananmu aku mengerti

Kehadiran yang tiada erti

Pemergian tiada peduli





Kerana Aku Bukan Sahabatmu

22 Julai 2009

10.00 P.M.

No comments:

Post a Comment