Monday, October 5, 2009

Kau Pergi Jua Sahabatku!!!

Ana menulis post ini dalam kesibukan waktu di UKM ini. Banyak assignment yang belum disiapkan lagi. Sekadar mengambil kesempatan mengucapkan selamat jalan kepada sahabatku Mohd Fakhruddin @ Affan yang akan bertolak ke Mesir pada hari ini. Tahniah buatmu sahabatku! Syabas! Teruskan perjuanganmu.



Baru sekejap tadi ana menelefon kepadanya mengucapkan selamat jalan dan memohon kemaafan kerana tidak berkesempatan untuk bersama-sama di tempat berlepas. Sedih juga rasa hati ini. Maklumlah dua tahun lepas juga diri ini tidak berkesempatan untuk bersama Azizi, Hamidul dan Nasrun di tempat berlepas. Hari ini rasanya tidak juga berkesempatan untuk perkara yang sama.


Maafkan diri ini sahabat. Sebak rasanya. Antara sedih dan gembira. Sedih kerana perpisahan ini. Gembira kerana kau berjaya ke sana. Apapun Selamat Berjuang Sahabatku. Semoga selamat sampai ke bumi al-Azhar. Belajar rajin-rajin. Diri ini akan sentiasa mendoakanmu sahabatku. Semoga pulang membawa kejayaan. Membawa selautan ilmu warisan ulama’. Untuk berbakti di bumi nusantara. Selamat Berjuang dan Selamat Jalan. Mudah-mudahan menemui sinar kejayaan di bumi para anbiya’. Universiti al-Azhar.



No comments:

Post a Comment