Tuesday, September 1, 2009

Coretan: Pressure+Mengarut+Boring

Pena ini tidak tahu apa yang mahu dicoretkan ketika ini. Hari ini kelas kuliah dan tutorial tiada. Hari ini memang cuti bagi semesta ini. Tapi bila memikirkan assignment yang masih belum disettlekan lagi membuatkan hati ini sedikit tertekan. Exam semakin hampir tetapi persiapan menghadapinya belum dibuat lagi.


Arrgggh... assignment!!! Kau mengganggu ketenteraman hati ini. Risau dengan kitab yang tidak ditemui lagi. Assignment yang sudah dibentangkan juga perlu diedit sebelum disubmitkan kepada pensyarah.


Kertas kerja program??? Mak aiii... Belum siap lagi. Kertas kerja untuk daurah Turas Ilmu di bawah kelab jabatan belum dihantar lagi. Dalam proses pengeditan. Minggu ini kena hantar untuk mendapat kelulusan. Rasanya kena bincang dengan ustaz sedikit tentang aturcara program dan lokasi. Ah… Semester ini sangat sibuk dengan aktiviti kelab jabatan.


Jurnal??? Tak translate lagi. Minggu ni kena siapkan kerana minggu depan kena submit. Insya-Allah sedaya upaya akan cuba siapkan. Kena berkorban sikit selepas ni. Kekangan masa sebenarnya ni. Pengurusan masa yang kurang cekap.


Kampung??? Mak aii… Rindunya nak balik kampung. Rindunya kat “adik-adik” kita. Lama tak jumpa. Apa cerita sekarang ni? Biasalah orang merantau ni jarang-jarang pulangnya. Jauh campur malas. Tambah pula tiket mahal. Duduk sini kena berjimat sikit kalau tidak cepatlah kering poketnya. Nak makan apa? Jawabnya bank in laa orang tua kat kampung tu. Menyusahkan jer. Tapi setakat ini insya-Allah wang masih mencukupi untuk semesta ini. Yuran pengajian pun sedikit lagi belum selesai. Tak sampai RM50 pun.


Raya belum tahu nak pakai baju warna apa? Semua urusan bab pakaian harap-harap orang rumah sudah uruskan seperti biasa. Kalau tidak beraya dengan pakaian tahun lepas saja ler. Itu semua tak penting. Apa yang penting... Kerjasama... Hahaha... Tapi tu laa... Entah dapat balik ke tidak raya ni tengok keadaan. Raya ni bimbang juga takut-takut kena raya kat sini. Tapi tidak mengapa sekadar sedikit pengalaman. Hihi..


Duit sewa semua sudah beres.. Hutang??? Ada ke tidak? Kalau ada sesiapa yang ana berhutang tu bagitau la. Bimbang ana lupa. Maklumlah manusia. Kalau boleh hendak selesaikan time-time kaya lagi ni. Sesiapa yang ada hutang dengan ana pun sama la. Ingat-ingat balik. Banyak ni dalam buku minda. Hahaha.. Ana tidak kisah sangat dengan duit sebenarnya. Tapi maklumlah ana ni student lagi. Kita sama-sama faham ler kan. Sekurang-kurangnya bagitau ana kalau ada apa-apa masalah. Sekadar termampu untuk menolong. Insya-Allah.


Sekadar mengarut jer ni... Boring hari ni tiada kelas…



No comments:

Post a Comment