Sunday, February 5, 2012

Sepetang Bersama Mengeratkan Ukhuwah..



Tanggal 5 Februari 2012 pada hari ini melakar satu aktiviti ukhuwah yang akan dirakamkan dalam post pada hari ini. Saat menulis post ini, insan ini baru sahaja pulang dari aktiviti bakar ayam (BBQ) bersama sahabat-sahabat seperjuangan bertempat di tasik Pantai Sri Tujuh. Masih kekenyangan menikmati menu-menu BBQ pada petang ini. Alhamdulillah.. Masih ada lagi aktiviti seumpama ini yang terus dirancang dan dianjurkan oleh kita semua.


Rasanya sudah satu tahun lebih kita tidak berkumpul beramai-ramai menikmati aktiviti santai sebegini bersama sahabat-sahabat seperjuangan. Biarpun tidak semua dapat menghadirkan diri pada pertemuan ukhuwah pada hari ini, namun sekurang-kurangnya aktiviti ini mampu menyuburkan kembali suasana mesra ukhuwah kita. Sepetang bersama mengeratkan ukhuwah di tepi tasik landai di Pantai Sri Tujuh yang telah banyak menyaksikan pelbagai memori program-program ukhuwah kita. Hari ini, diari Tinta Ukhuwah merakamkan satu lagi aktiviti ukhuwah kita sebagai kenang-kenangan buat kita semua.


Meskipun tidak ramai yang hadir pada hari ini kerana berkemungkinan sahabat-sahabat mempunyai komitmen masing-masing, namun suasana BBQ pada hari ini tetap meriah dengan pelbagai gelagat dan ragam masing-masing. Ya, ramai di kalangan kita tiada di kampung halaman, sama ada sedang berkhidmat di Sabah, Sarawak atau mana-mana negeri di tanah air ini, ataupun juga ada di kalangan kita yang masih meneruskan perjuangan di medan ilmu sama ada di dalam atau di luar negara, Hari ini, kita bertemu, bersua muka, dan bertentang mata sambil berkongsi cerita dan menikmati menu-menu yang biasa kita sediakan untuk aktiviti seperti ini.


Catatan ringkas ini seperti yang dijanjikan akan di‘post’kan di laman Tinta Ukhuwah ini. Sekadar menghiasi paparan di skrin teknologi ini bagi menyimpan cerita ukhuwah kita ini. Saban tahun dan ketika ada cerita ukhuwah kita, berpisah lumrah biasa dan kita sering bersatu pula di medan pertemuan ukhuwah yang dirancang secara drastik dan ‘asal jadi’ seperti ini. Biarpun hanya sekadar aktiviti biasa namun ianya amat bermakna dan berharga untuk ukhuwah kita.


Laman Tinta Ukhuwah merakamkan jutaan penghargaan dan terima kasih kepada sahabat-sahabat yang bertungkus-lumus menyediakan bahan-bahan aktiviti BBQ kita pada hari ini juga pada mereka yang ‘sponsor’ atau ‘support’ aktiviti ukhuwah pada hari ini. Mudah-mudahan Allah s.w.t terus melimpahkan rezeki kepada kalian dan juga buat kita semua dalam menjalani kehidupan ini. Insya-Allah, jika ada di lain perancangan, kita akan bertemu lagi dengan aktiviti-aktiviti mesra ukhuwah kita.


Buat sahabat-sahabat yang tidak berkesempatan untuk bersama-sama pada hari ini, jangan berkecil hati dan merasa rugi kerana tidak bersama, kami mengerti dan memahami situasi kalian semua. Insya-Allah kita akan menganjurkan aktiviti seperti ini lagi pada masa yang akan datang untuk kita bersama-sama berkumpul bagi mengeratkan ukhuwah kita yang telah dibina sekian lama. Doakanlah semoga ukhuwah sesama kita terus subur biarpun kita terus terhimpit dengan komitmen kita masing-masing. Teruskanlah perjuangan kita di medan kehidupan ini. Kepada yang berkerjaya, selamat berkerja menabur bakti dan mencurah tenaga untuk agama, bangsa dan negara. Buat yang masih di medan ilmu, teruskan perjuangan menimba khazanah mutiara berharga sebagai bekalan di hari muka.

Selamat Maju Jaya kepada semua!!!.


Sedetik Bersama Selamanya Terasa!!!


No comments:

Post a Comment