Sunday, February 26, 2012

Cerita ukhuwah di kejauhan..



Dalam tempoh jarak masa 20 hari, sahabat-sahabat insan ini kembali mengadakan aktiviti mesra ukhuwah. Tanggal 25 Februari 2012, mereka mengadakan aktiviti BBQ bagi mengeratkan ikatan ukhuwah mantan pelajar SPM 2005, SMU (A) Meheliah Geting. Kali ini, insan ini tidak berkesempatan untuk bersama-sama dalam aktiviti tersebut kerana berada jauh di negeri Sarawak atas urusan pra-kerjaya.


Sekadar mampu melihat potret-potret mereka yang di upload di laman muka buku. Ya, tidak sendiri mengikuti aktiviti berkenaan menyebabkan insan ini tidak tahu apa yang ingin dicatatkan dalam post Tinta Ukhuwah pada kali ini. Sekadar memasukkan beberapa keping foto untuk tatapan semua yang diambil dari laman FB. Biarlah ianya tercatat di laman blog ini sebagai kenang-kenangan buat sahabat semuanya. Cerita ukhuwah di kejauhan.


Insan ini bukanlah reporter. Tetapi sekadar mengutip dan menceritakan kembali perjalanan ukhuwah yang indah ini. Biarpun tidak dapat bersama dalam aktiviti reunion pada kali ini kerana ada komitmen lain di Kepulauan Borneo ini. Namun, insan ini tetap berasa gembira dengan perkembangan ukhuwah kita yang terus subur dengan aktiviti-aktiviti bersama yang sering dijalankan bagi mengeratkan ikatan persahabatan ini.

Opss.. Sebenarnya insan ini tidak tahu apa yang ingin dibicarakan dalam post ini. Bukan mudah untuk memahami keadaan jika kita sendiri tidak mengalami keadaan itu. Samalah seperti aktiviti yang diadakan pada hari ini, sukar hendak menulisnya jika tidak berada di sana bersama-sama. Hanya gambar yang menceritakan pelbagai cerita. Namun hakikat realitinya, tidak mampu insan ini merasai suasananya. Kemeriahan dan keriuhan suasana dengan gelagat sahabat-sahabat semuanya yang pasti mencuit perasaan. Ya, sama-sama bergelak ketawa dan berkongsi cerita.

Apa-apa pun, tahniah diucapkan kerana berjaya menganjurkan aktiviti mesra ukhuwah pada kali ini. Mudah-mudahan suatu ketika nanti, kita akan dapat bersama-sama menganjurkan aktiviti seperti itu lagi. Buat masa ini, insan ini mengundurkan diri terlebih dahulu daripada sebarang aktiviti mesra ukhuwah kerana ketidakberadaan insan ini di tanah halaman atas urusan pra-kerjaya di bumi Sarawak ini. Hanya doa yang insan ini iringkan, mudah-mudahan segala aktiviti yang dirancang dapat dianjurkan dengan jayanya.

Potret mesra ukhuwah, menceritakan keteguhan persahabatan kita!!!

No comments:

Post a Comment