Sunday, April 25, 2010

Kehilangan...


Musibah melanda rumah sewa.. Crocs kepunyaan aku dan Faiz hilang.. Waa.. Siot betul lah sape yang curi selipar crocs aku tu.. Selipar pun nak kebas ke.. Dahlaa crocs tu kenangan aku dengan kawan-kawan rumah sewa. Aku beli kat Down Town tu.. Teringat aku masa nak beli crocs tu. Aku ni paling cerewet kalau nak beli barang.. Betul kata kawan serumahku.. Mirul.. Kalau dia tu cerewet. Aku lagi cerewet.. Haha.. Mana tidaknya.. Habis satu down town tu aku pusing semata-mata nak beli crocs tu.. Sampai dia tu putus asa dengan karenahku..

Aku bukan apa masa tu saje je.. Memang nak beli pun.. Cuma nak cari yang berkenan di hati.. Dan kalau boleh yang paling murah laa.. Hehe.. Akhirnya dapat juga dengan harga RM25.. Tapi hari ini aku diuji dengan kehilangan crocsku.. Lepas ni, confirm kena beli selipar lain pula.. Duit lagi.. Adooiii… Sehari dua ni kena pinjam selipar kawan la dulu.. Sementara menanti kehadiran selipar baru.. Haha..

Terasa bimbang di hati ini dengan keselamatan di rumah sewa ini.. Bimbang jika berlaku kejadian yang tidak diingini ketika ketiadaan sesiapa pun di rumah.. Maklumlah kami ni kan pelajar.. Banyak barang-barang berharga di dalam rumah.. Mudah-mudahan tiada apa-apa yang berlaku. Kami mesti lebih berwaspada selepas ini..

Hmm.. Sabar jer laa.. Benda dah nak jadi nak buat macam mane.. Redha je laa.. Mungkin ada hikmah di sebalik semua ini.. Hanya Allah saja yang Maha Mengetahui.. Cukuplah tu.. Xde apa pun nak diceritakan pada kali ini sebenarnya.. Sekadar melepaskan geram kepada si pencuri selipar crocs ku. Semoga Allah membuka pintu hati dan memberi hidayah kepadanya..

Aku masih berada dalam minggu exam.. Ada satu paper lagi hari Jumaat ni.. Subjek Tafsir Bandingan.. Banyak yang kena baca.. Kena study betul-betul.. Last paper dalam pengajianku di universiti ini.. Selepas ini, kalau ada pun jika aku meneruskan pengajian di peringkat sarjana. Tapi benda tu belum aku fikirkan lagi.. Hmm..

Banyak kerja lagi yang masih belum aku siapkan di sini. Projek akhirku belum selesai lagi. Masa yang berbaki ini akan aku gunakan dengan sebaik-baiknya biarpun dalam minggu exam begini. Insya-Allah akan ku cuba menyiapkannya sebaik mungkin.. Aku mungkin akan berkampung di sini lagi dalam masa seminggu selepas exam untuk menyiapkan perkara-perkara yang masih belum selesai.. Perjuangan masih belum selesai.. Mesti diteruskan..

Moga aku terus diberi kekuatan untuk menghadapi mehnah perjuangan ini. Biarpun sendirian dirasai ketika ini.. Akan ku cari kekuatan di sebalik hari-hari yang aku lalui.. Aku akan terus berusaha hingga ke akhirnya. Insya-Allah… Doakanlah diri ini..

No comments:

Post a Comment