Tuesday, April 20, 2010

Sanah Helwah Buat Sahabatku!!!


Buat sahabat di perantauan.. Sanah helwah buatmu.. Sudah genap 22 tahun usiamu.. Kullu Sanah Wa Anta Bi Khoir.. Mudah-mudahan dikurniakan kesihatan, ketenangan dan kekuatan dalam mengharungi perjuangan ini.. Tanggal 20 April.. Lahirnya seorang insan bernama Hamidul Hannan Hasani.. Indah nama ini.. Tersusun cantik seindah maknanya..

Sengaja mencoretkannya di laman tinta ukhuwah ini.. Sebagai tanda ingatan ikhlas dari sahabatmu ini.. Tarikh yang tercatat dalam diari minda ini.. Tidak pernah padam biarpun adakalanya tidak berkesempatan mengucapkan Selamat Hari Lahir buatmu.. Namun diri ini akan terus mendoakan agar dirimu sentiasa berada dalam limpah rahmat dan hidayah serta nikmat daripada Allah s.w.t dalam meniti perjalanan dan perjuanganmu..

Meringankan tangan mencatit kalimah ini.. Biarpun dalam kesibukan waktu ketika ini.. Namun tetap ada waktu untuk diluangkan demi ukhuwah ini.. Jarak bukan penghalang mengeratkan sebuah ikatan.. Kesibukan bukan alasan melupakan persahabatan.. Kejayaan bukan penyebab untuk meninggalkan ukhuwah yang terbina ini kerana pahit manis perjuangan pernah kita lalui bersama..

Teruskan perjuanganmu sahabatku..

Aku di sini.. Meneruskan perjuangan.. Minggu peperiksaan di sini.. Kalau tiada aral melintang.. Ini adalah peperiksaan terakhir buat diri ini di sini.. Terasa amat malas untuk menghadapi peperiksaan begini lagi.. Sudah jemu rasanya.. Sejak zaman sekolah hinggalah universiti.. Exam semata-mata.. Dah tiada semangat untuk melaluinya..

Selepas ini.. Mahu meniti pengajian tanpa exam pula rasanya.. Kalau boleh biarlah sampai ke akhir hayat.. Belajar dan terus belajar.. Doakanlan diri ini.. Mudah-mudahan terus istiqamah dalam menuntut ilmu Allah yang teramat luas ini.. Diri ini masih terlalu jahil.. Banyak lagi yang perlu dipelajari dan diperbaiki.. Terasa amat sedikit ilmu di dada ini.. Untuk dibawa meniti kehidupan ini.. Insya-Allah akan terus mencari dan mencari.. Walau di mana pun nanti..

Ok la.. Cukuplah sampai di sini saja untuk kali ini.. Saje je nak tulis.. Nak mengarang benda-benda ilmiah tiada masa lagi.. Nantilah jika ada kelapangan selepas ini.. Sekarang masih sibuk dengan peperiksaan dan projek akhir..

Apa-apa pun buat sahabat-sahabat selamat berjuang dan semoga berjaya.. Jua selamat menghadapi peperiksaan.. Buat sahabat di kota piramid sana sekali lagi Happy Bestday ya Akhi… Semoga hari ini lebih baik dari semalam dan pastikan esok lebih cemerlang daripada hari ini… Mudah-mudahan dengan kehendak serta taufiq dan hidayah daripada-Nya..

No comments:

Post a Comment