Sunday, June 7, 2009

Salam Bicara Pembuka Kata


Assalamualaikum w.b.t…


Alhamdulillah… Bersyukur ke hadrat Ilahi atas nikmat Iman dan Islam… Sebenarnya sudah lama aku mengimpikan untuk memiliki blog sendiri… Tapi mungkin belum ada keyakinan untuk membuatnya… Menanti waktu yang sesuai kiranya… Siapalah aku… Hanya insan biasa… Lahir dari benih yang hina… Membesar sebagai manusia… Hidup mencari redha-Nya…


Oh ya… Mengapa al-meheli dipilih sebagai nama pena dalam blog ini... Sengaja begitu… Sempena nama sekolah tercinta… SMU(A) Meheliah Geting… Kerana di sini aku banyak menerima pendidikan agama sebelum melangkah ke menara gading... Mungkin aku tidak layak menggunakan nama ini... Siapalah diri ini... Hanya insan biasa... Seorang alumni sahaja... Namun itu tidak penting... Apa yang penting adalah hari ini... Meneruskan perjuangan... Walau di mana pun bumi dipijak... Perjuangan mesti diteruskan hingga ke akhirnya...





Entah di mana ingin ku mulakan... Apa yang ingin ku bicarakan dalam blogku ini.. Aku masih kebuntuan idea... Tapi tidak mengapa kiranya... Bermula dengan perlahan-lahan... Bila lagi ingin memulakannya... Sekiranya tidak dimulakan masakan ia akan bermula... Biarpun sedikit, ianya mesti bermula... Tidak salah kiranya... Sikit-sikit lama-lama jadi bukit... Maklumlah aku ni masih belajar... Belum mahirlah katakan.. Insya-Allah akan ku teruskan usaha ini... Seandainya ada silap dan salah... Sila perbetulkan... Aku hanya insan biasa...



No comments:

Post a Comment